mandag 29. mars 2010

Nicknames




Siden sist har jeg brukt mye tid i vinduet for å se etter drømmeprinsen på den hvite hesten. Hverken han eller hesten har spankulert forbi mitt hus, så jeg har fortsatt mitt prosjekt på datingsiden i håp om at jeg har mer hell der.... 167 har til nå vist interesse for meg ved å besøke profilen min, og i tillegg har jeg jeg blitt kontaktet på forskjellige måter. Jeg har fått to vink(!), syv «jeg liker deg» og tre meldinger. Alt med mer, mindre eller ingen tekst. Det er hyggelig å få tilbakemeldinger, men jeg kjenner at jeg fort bestemme meg for om han er aktuell eller ikke. Dette utfra forskjellige kriterier. MEN, meningen med dette var jo å skulle gi nettdating en sjanse, så jeg tenker at jeg må gi slipp på denne motstanden og forhånds dømmingen og faktisk svare og vise interesse. Det viser seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Men jeg skal svare alle og jeg skal svare ærlig.

Jeg må si jeg undrer og morer meg stort over de forskjellige nicknames som finnes på denne datingsiden (og sikkert andre sider også). Det er ikke politisk korrekt å more seg på andres bekostning, men den korrektheten er ikke alltid menneskelig og følelsesmessig forankret. De jeg morer meg over vet ikke at jeg morer meg heller, så da er jeg vel unnskyldt??

I mange sammenhenger så er ikke ditt nickname det viktigste, men akkurat på en datingside, hvor målet er å tiltrekke seg positiv oppmerksomhet fra noen andre, så mener jeg at det er lurt å tenke igjennom hva du signaliserer når du kaller deg for noe. Kanskje jeg er sær når jeg sier dette, men kallenavn som "flaske96", "fjompen99" og "tullingen20" lurer jeg på om har suksess. Jeg vil ikke dømme noen, for vi er alle forskjellige, både på nett og i den virkelige verden, men jeg undres allikevel......

Når det er sagt, så må det sies at jeg er over gjennomsnittet opptatt av språk, kommunikasjon, avsender og mottaker i dette, så det skal ikke mye til før jeg undrer meg (og morer meg).

Mitt eget nickname er en blanding av mitt navn og et ord på et annet språk. Det betyr noe positivt på det språket, og det er sikkert ikke alle som forstår at det i det hele tatt er et ord. Når det er sagt, må jeg innrømme at jeg valgte det av gammel vane. Har brukt det flere ganger tidligere, i forskjellige sammenhenger. Kanskje det samme gjelder for de nick'ene jeg morer meg over? De er bare blitt hengende ved deg av en eller annen grunn.

Vel, fortsettelse følger. Dukker drømmeprisen opp i/utenfor min stue, eller er venter han på meg ute i cyberverden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar